| |
Innehåll, inledning |
| I |
Allmän översikt. Järnvägens tillkomst |
| III |
Organisation |
| IV |
Anslutning till trafikförvaltning |
| V |
Anslutning till föreningar |
| VI |
Bolagets intresse för tillkomsten av anslutningsbanor |
| VII |
Bana och byggnader
- Underbyggnad, överbyggnad, hägnad
- Vägar, viadukter, ledningar, broar mm
- Stationer
- Signal- och säkerhetsanläggningar, bangårdsmaskinerier
- Telegraf- och telefonanläggningar, planteringar
- Byggnader |
| VIII |
Rullande materiell
- lokomotiv
- person- och postvagnar, resgodsvagnar, ångfinkor
- godsvagnar, specialvagnar, ång- och motordressiner
- rullande materiellens utnyttjande |
| IX |
Statskontroll |
| X |
Trafikens utveckling
- orientering i trafikområdet
- persontrafik
- godstrafik
- tidtabellens utveckling
- trafik under strejker
- samtrafik, postskötsel, postbefordran, hotell och restauranger, två märkesmän |
| XI |
Ekonomi |
| XII |
Personalförhållanden
- antal befattningshavare, arbetsuppdelning, löner, förmåner, allmänna bestämmelser
- åtgärder till gagn för personalen |
| XIII |
Befokningsförhållandena i de av Bergslagsbanan genomlupna kommunerna |
| XIV |
Innehavare av vissa befälsposter vid färdiga banan |